· A leghatékonyabb rákmegelőző gyümölcsök és fűszerek
Promenad.hu
A gyümölcs A- és C-vitamin, továbbá kalcium-, magnézium- és káliumtartalma elnyomja az étvágyat és segít a fogyásban. Laboratóriumi körülmények között a ...
A szabad gyökök:
|
|
„A szabad gyökök nagy reakcióképességű, rövid életű molekulák, amelyek képesek a szervezet bármely anyagában kárt okozni. Olyan ingatag és reaktív részecskék, amelyek egy másik elektron után kutatnak, hogy új párt hozzanak létre. Károsító hatásukat azzal fejtik ki, hogy testünk ép sejtjeiből igyekeznek elvenni a keresett elektront. A szabad gyökök rosszak lehetnek az egészségünk számára.” |
Forrás: Pharmanex University
Természetes antioxidánsok:
|
|
„A szabad gyököket féken tartva az antioxidánsok jelenthetik az élet és a halál közötti különbséget, emellett befolyásolják milyen gyorsan és mennyire öregszünk… Az emberi szervezetben játszott szerepük egyszerűen csodálatos” A szabad gyökök is felelősek a sejtek öregedéséért, többek között a DNS lánc rombolásával. Ez ellen a különböző antioxidánsok lépnek fel. |
Forrás: Lester Packer
Antioxidánsok még
- A-vitamin (retino)
- C-vitamin (aszkorbinsav)
- E-vitamin (tokoferol)
- Flavonoidok
- Rezveratrol (szőlő héjában, vörösborban)
- Béta-karotin
- Telítetlen zsírsavak (minden folyékony zsírban és olajban)
- Omega-3 zsírsavak
Dohányzás és a C-vitamin
C vitamin kutatások:
Az amerikai kardiológusok találkozója:
Az amerikai kardiológusok találkozóján a résztvevő orvosok többsége állította, hogy alkalmazza az antioxidáns-pótlást. Sok táplálkozáskutató is állást foglalt az antioxidáns bevitel mellett, főleg C-vitamin formájában állandó napi adagolásban.
Dr. Anthony J. Verlangieri elmélete
Huszonöt éves kutatáson alapul Dr. Anthony J. Verlangieri elmélete, aki szerint mindenkinek szüksége van antioxidáns pótlásra, amibe beleérti a napi 4000 mg !!! C vitamin fogyasztását az étrenddel együttvéve. Egyetért azzal, hogy csak mítosz az az állítás, miszerint minden vitamint, amire csak szükségünk van, a táplálkozás útján magunkhoz vehetünk, és rámutat, hogy a C-vitamin-pótlás semmiféle mérgezőhatással vagy mellékhatással nem jár. Sok táplálkozáskutató ugyancsak az emelt C-vitamin bevitelt javasolja a különböző betegségek kialakulásának megakadályozása érdekében.
C-vitamin a rák ellen:
Az eddigi elemzések alapján úgy tartották, hogy a C-vitamin azzal vesz részt a rák elleni védekezésben, hogy megköti a DNS-t veszélyeztető szabad gyököket. Újabb kutatások azonban arra mutatnak, hogy egy másik úton is képes meggátolni a rosszindulatú daganatsejtek növekedését (a C-vitamin)!
Dr. Ping kutatása:
Baltimore-i kutatók egereken végzett kísérletek során fedezték fel, hogy azok a C-vitaminnal kezelt egerek, melyekbe daganatos sejteket ültettek, jobb állapotban voltak, mint a C-vitaminnal nem kezeltek, de nem azért mert kevésbé károsodott a DNS-ük.
„Ekkor gondoltunk először arra, hogy az antioxidánsok más mechanizmussal akadályozzák meg a daganatos sejtek növekedését" – idézet: Dr. Ping.
„Amikor egy sejt oxigénhiányban szenved - ez különösen jellemző az intenzíven növekvő rosszindulatú tumor sejtekre -, akkor az ún. HIF-1 (oxigénhiány által indukált faktor) nevű fehérje helyes működése nélkülözhetetlen ahhoz, hogy oxigén nélkül is képes legyen megfelelő mennyiségű energia gyártására" – idézet: Dr. Ping.
A tanulmány szerint azonban az említett fehérje csak nagy mennyiségű oxidatív szabadgyök jelenlétében képes kifejteni a hatását. A C-vitamin pedig azzal, hogy megköti ezeket a káros anyagokat, gátolja a fehérje működését, ezzel együtt pedig a daganatsejtek növekedését és terjedését a szervezetben.
„Felfedezésünk sokat segíthet az antioxidánsok hatásmechanizmusának valódi megismerésében, s így új, célzott daganatellenes kezelések kifejlesztésében”– idézet: Dr. Ping.

